zondag 10 mei 2009

Ding 20

Heb me verbaasd over het enorme aanbod bij Last.fm, overweldigend. Een aantal songs beluisterd maar geen nieuw materiaal toegevoegd. Voor iemand die met muziek leeft is dit een buitenkans die welhaast in al je muziekale behoeften kan voorzien. Ben zelf iemand die graag muziek op de achtergrond heeft maar zeker geen ingewijde.

Voor de bibliotheekwereld zie ik geen toegevoegde waarde. Het samenstellen van hitlijsten en verzamelen van klantgerichte collecties lijkt mij een tijdrovende klus die de gebruiker vaak zelf al heeft uitgevoerd. Onder de aandacht brengen is naar mijn mening voldoende.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Klaas, Last fm heeft inderdaad een ontzettend groot aanbod en het lijkt mij ook dat onder de aandacht brengen van deze complete site toch het minste is wat we als bibliotheken moeten doen (want de site is toch vrij bekend, in ieder geval bij de cursisten van 23 dingen). De meesten zijn ook erg enthousiast over de tips bij recommended (gebaseerd op jouw muzieksmaak). Heb je dat geprobeerd? Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen